مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عمومی


مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عمومی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عمومی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عمومی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی
توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عمومی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 29 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2011 به قبل و بخش پیشینه از 2010 به قبل

- شامل 18 صفحه متن و 11 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

تعاریف
تیزهوشی
عوامل موثر در هوش
وراثت و محیط
رشد بدنی و بهداشت
سن
جنس
نژاد و ملّیت
سازگاري عاطفی
وضعیت اجتماعی- اقتصادي
موقعیت جغرافیایی
وجود محرك
یادگیري
پیشینه تحقیق
منابع فارسی و انگلیسی

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

ارزش نظري تحقیقات روانشناسان در مورد هوش، این است که می توانند شناخت انسان را درباره خودش بیشتر نمایند و تا حدودي موجب ارضاي کنجکاوي او شوند (شعارينژاد، 1380، ص.507). بر این اساس براي مطالعه هوش باید تعریفی از آن ارائه شود اما تعریف واحدي که مورد تصدیق همه صاحبنظران تعلیم و تربیت باشد تا کنون ارائه نشده است.

پیشینه تحقیقات

بی‌یر، مینک و متینگ (2002) در مطالعه‌ای خودپنداره را در کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری بررسی کردند. نتایج نشان داد که بین دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری و عادی تفاوت کمی در شایستگی اجتماعی و رفتاری وجود دارد. اما شایستگی تحصیلی ـ عقلانی کودکان عادی بیشتر بود. این مطالعه نشان می‌دهد وقتی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری و عادی را از نظر خودپنداره مقایسه کنیم، تفاوت معنادار و قابل توجهی در یکی از زمینه‌های شایستگی تحصیلی و عقلانی آنها وجود دارد و دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری دارای خودپنداره ضعیف‌تری در این زمینه هستند.


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://javanpeyk.ir/?p=5778